Die Restaurierung des Altars von St. George

L'jeder 1973, davant el mal estat en el que s’encontrava, a consecuencia de les humitats, atacs de corcó, usw., es va realizar la primera restauració de l’Altar de Sant Jordi, sent President José Luís Belda Sempere, contractanse el treballs amb el pintor alcoià Francisco Picó, qui va presentar tres propostes de restauració, sent elegida la proposta que contemplava realitzar detalls de color en les cenefes y orles, quedant el capitells en purpurina daurada, i la resta pintat en color marfil, incluint en el preupost elegit realitar també el tractament contra el corcó.

La restauració va ser sufrada per entitats, files i veins del poble de Banyeres, arribant a recaptar la totalitat del import presupostat abans de concloure els trebnalls de restauració.

A principis de l’any 1980, sent President Octavio García Payá, és realitzen les obres de rehabilitació de l’Altar de Sant Jordi, per la part de darrere, per tal d’instal•lar un munta cárregues que permertera baixar i pujar l’Imatge facilment per participar en la Solemne Pocessó del dia de Sant Jordi, acoplada a la carrossa del Sant que anys abans s’havia recuperat.

später, l'any 2005, estava en marxa la restauració integral de Temple Parroquial, que realitzava el afamat decorador i restaurador Bartolomé Caraval de València, per tal motiu la junta directiva presidida per Francisco Sánchis Francés, va promoure la restauració i decoració integral de tot el conjunt de l’altar de Sant Jordi. Acordant els treballs amb l’empresa madrilenya Talleres de Arte Granda.

L’empresa va oferir un projecte integral de restauració i decoració de tot el conjunt de l’Altar, combinant dos tons de color amb la tecnica del marmolejat en roig i verd, per a donarli major realç al retaule, destacant els relleus, motllures, cornises i columnes en pa d’or.

Segons l’acordat les obres i treballs de restauració van concloure el dia 18 April, en vespres de la celebració de les Festes de Sant Jordi. I al igual que en altres ocasions va ser molt ràpida la resposta en recolzar el projecte i finalitzar la seua financiació, tan per part de entitats locals, dels veins, filàes i capitans, així com dels artistes locals que van cedir obres per ser venudes i poder recadbar fons.

Es van aprofitar les llavors de restauració i policromat de l’Altar, per acondicionar la xicoteta funícula allojatda als peus de la Imatge de Sant Jordi, per a que quedara exposada per sempre la 2ª Relíquia del nostre Patró, arribada a Banyeres de Mariola el 7 de setembre de l’any 2003.

Al juliol de l’any 2011 s’instala la iluminació definitiva, Präsident Jorge Enrique Esteve Romero zu sein, per tal d’aconseguir que l’Altar quedara iluminat en tota la seua superficie.

El plantejament d’iluminació aconseguí que el projectors, cinc a cada costat, quedaren totalment integrats en la arquitectura del Temple Parroquial (columnes, cornises, usw.) per a que no tingueren una excesiva presencia, així com la potencia lumínica no sobreixquera excesivament sobre la iluminació general de la nau central, per tal de no llevarli importancia al conjunt unic que conformen la nau central, el creuer i el presbiteri.

L’esmentada instalació eléctrica i els projectors van ser sufragats per un devot de Sant Jordi, tan pronte com es va concloure la instalció i muntaje de la mateixa.